Dropshipping – nejrychlejší cesta jak dostat své zboží na internet


Objem zboží prodaného přes internet dlouhodobě roste a díky pandemii koronaviru zažívá nebývalý boom. Podle Českého statistického úřadu mezi rokem 2019 a 2020 vzrostl tento podíl nakupujících na internetu skokově z 39 % na 54 %. Zároveň se podíl obratu e-commerce na celkovém obratu maloobchodů zvýšil o třetinu z 10% na 13%. V absolutních číslech to znamená obrat 196 miliard Kč. Zároveň se tato čísla už dávno netýkají pouze tradičních produktů jako oblečení (30%) či kosmetika (14%) a multimediální obsah (14%), ale nejrychleji rostoucí skupinou jsou potraviny a nápoje, aktuálně čtvrté s 13% nakupujících.

Jak se tedy snadno napojit na tento prodejní kanál?

Poměrně novou alternativou k tradičnímu nákladnému vývoji vlastního eshopu je dropshipping (nebo dropshipment, či marketplaces, všechny pojmy znamenají totéž). Dropshipping je postaven na obchodním modelu, ve kterém prodejce (eshop) nabízí zboží svého dodavatele (velkosklad, výrobce), ale zboží fyzicky nenakupuje a své objednávky směřuje na dodavatele, aby je dopravil zákazníkovi. Prodejce nakupuje zboží za velkoobchodní ceny a po každé transakci mu připadne rozdíl z prodejní a nákupní ceny.

Jak systém funguje v praxi, ukazuje následující obrázek:



Tento způsob prodej přináší řadu výhod oběma stranám.

Prodávající

  • může rychle rozšířit svou nabídku o nové produkty

  • nepotřebuje pořizovat nové sklady a

  • nepotřebuje se starat o logistiku.

Dodavatel

  • má možnost nabídnout své zboží velkému množství zákazníků

  • bez investice do vývoje e-shopu,

  • nemusí se starat o propagaci a marketing a

  • veškerou komunikaci se zákazníkem řeší prodejce

Dropshippment a informační systémy

Aby se celý proces usnadnil, nabízí velcí poskytovatelé dropshippmentu (Alza.cz, Mall.cz, …) elektronickou výměnu dat mezi prodejcem a dodavatelem. Přímo z Vašeho informačního systému se mohou aktualizovat informace o produktech, skladové zásobě či cenách na eshopu. Stejně tak objednávky z eshopu se mohou přímo zapisovat do informačního systému, okamžitě připravené k dalšímu zpracování.

Pro více informací nás můžete kdykoliv kontaktovat na obchod@hcv.cz případně pomocí kontaktního formuláře.

20 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše